NRD Начало
Събота, 23 Ноември 2024
Начало Калейдоскоп Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща
2645
Калейдоскоп

Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща

Опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно. Така актрисата София Бобчева описва случващото се на сцената на Народния театър в постановката „Бебе на борда“. Кристофър Дюранг (1949-2024) е автор на тази зловещо-смешна история с елементи на черен хумор. „Мисля, че сме успели да предадем заложеното в драматургията – едновременно свежест и сериозност на тематиката“, казва режисьорът Василена Радева

| 16 Септември 2024, 15:16 ч.
Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща
Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща
Снимка © DFA

Опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно. Така актрисата София Бобчева описва случващото се на сцената на Народния театър в постановката „Бебе на борда“. Кристофър Дюранг (1949-2024) е автор на тази зловещо-смешна история с елементи на черен хумор.

Алеята на будителите в Караманово се обогати с още една фигура, съобщи главният специалист по „Връзки с обществеността“ в Община Ценово Марий Пейчев. 

Той уточни, че своето място в нея е заел д-р Петър Берон, който е седмата историческа личност, която може да бъде видяна там. В най-скоро време до фигурата на автора на „Рибния буквар“ ще застане и Васил Априлов. Идеята за създаването на Алея на будителите принадлежи на секретаря на читалищното настоятелство в Караманово Петя Герасимова. 

„Това са личности, които са доказали, че българският дух и духовност трябва да продължат да живеят през годините.  И в днешното неспокойно време имаме нужда от нови будители, които да разпалват искриците на любовта към книгите и познанието“, каза тя. 

Припомняме, че точно преди 24 май, атракцията, в която има и копия на Вас

Сандански ще бъде домакин на събитие, посветено на изобразителното изкуство, музиката и словото. Това каза Албена Бугаринова от пресцентъра на Общинската администрация.

Проявата, която ще продължи пет дни, протича под надслова "Есенни вечери на изкуствата 2024". 

Есенните вечери ще бъдат открити на 16 октомври в читалищна библиотека "Петър Караангов", поясниха от общината.

В началото на събитието е предвидено представяне на детската поредица на доктор Надежда Савова-Григорова "Приключенията на НадЕжко, таралежът хлебар без граници".

Детската поредица е избрана за акцент в проявата, защото съдържа полезни и поучителни истории, които целят възпитаването на добродетели в децата, добавиха от пресцентъра на Община Сандански.

Обща изложба на Георги Янков, Трейси Емин и Пол Бени е подредена в столичната One Gallery.

Експозицията е озаглавена „Срещу времето“ и продължава до 4 септември, съобщават домакините на събитието.  

„Времето е основен аспект на нашето съществуване и неизменен спътник в живота ни. То ни предоставя рамката, в която живеем, работим и се развиваме. Въпреки това времето често се възприема като враг - непрекъснато напомнящо ни за собствената ни смъртност, за неизбежността на промяната и за бързото изчезване на моменти, които искаме да задържим завинаги“, казва кураторът Десислава Зафирова.
 
По думите й изобилието може да бъде илюзия, която ни кара да мислим, че щастието е пряко свързано с количеството на материалните неща или преживяванията, които натрупваме. „Потребителската култура често ни подтиква към стремеж за повече - от последния модел на смартфон

Саво Вълчев и племенницата му Петра Цоновска подреждат обща изложба. Експозицията ще бъде изложена от 17 до 25 октомври в столичната галерия „Абсент“. 

„Две поколения художници в семейството показват различни теми и техники в акварела. Това, което ги свързва обаче, е безспорният талант и лекотата, с която се изразяват в тази техника. Не знаем дали талантът се предава по наследство, но любовта към акварела - със сигурност“, казват от екипа.

Петра Цоновска е родена през 1990 г. в гр. София. През 2015 г. завършва Национална художествена академия, специалност „Стенопис“, при проф. Боян Добрев. Покрай своя дядо – Сава Цоновски, от малка се запознава и изучава техниката на акварела. След завършването си се отдава на акварела и продължава да го изучава. Участва в общи изложби.

/ВСР

Изложба с творби на Георги Трифонов бе открита тази вечер в галерия Vejdi. Идеята за експозицията „Пътят“ била на Вежди Рашидов, който се заел с подреждането и организацията на 18-те платна.

„Ако кажа, че това е един от малкото ми добре приятели, няма да излъжа. Още от Художествената гимназия по някаква причина се обикнахме“, разказа Вежди Рашидов. 

Много отдавна започнахме да си вярваме. И не за друго - защото всеки поотделно носи свой свят. Много развито мислене, различни работа, а страшно близки по магнетизъм. Това е някаква магия. Ние не искахме да си подражаваме, защото всеки беше различен, но си допадахме. Специално Гошо е един сложен човек, един особен космос, с особен характер и страшно нежен човек, подчерта Рашидов.

„Гошо е един от най-добрите български рисувачи. Не се е родил още такъв рисувач, майстор на линията. Ед

„Мисля, че сме успели да предадем заложеното в драматургията – едновременно свежест и сериозност на тематиката“, казва режисьорът Василена Радева. „Шегуваме се, че това е учебник за всички грешки, които могат да се направят като млад родител. Определено не ми се иска публиката да идват тук като на урок. Напротив. Това, което предполага спектакълът, е публиката да се отпусне, а не да дойде, за да учи“, допълва тя. 

Освен София Бобчева - в ролята на бавачката, в представлението участват актьорите Илиана Коджабашева, както и Мартина Пенева и Боян Арсов – като млади родители.

„Не бих направила обобщение, че нашите герои са типичните съвременни родители. Имаме доста екстравагантни герои, но това, което съвременният текст засяга, е много трескавата, бърза среда, в която живеем. И голямото предизвикателство е да си родител, професионалист и добър човек“, казва Василена Радева. И тя, и София Бобчева отскоро си имат бебета, като за режисьорката това е трето дете. „Откритието и най-голямото предизвикателство в представлението е чувството за хумор, с което се говори за наистина сериозни неща и за проблеми, които са страховете на всички родители“, посочва Радева. 

Преводът на „Бебе на борда“ е на Любов Костова, сценограф и костюмограф е Борис Далчев, композитор – Емилиян Гацов-Елби, хореограф – Марион Дърова, видеограф – Теодор Киряков, а вокален педагог – Гьорги Георгиев-Анитка. Драматург е Майя Праматарова.

Режисьорът Василена Радева и актрисата София Бобчева , в разговор с Даниел Димитров – за драматургичните изненади в „Бебе на борда“, за представлението като учебник за родителство и за черния хумор в темата, за съвременния родител и какъв не трябва да бъде той.

Драматичният театър в Търговище ще гостува на сцената на театър "Българска армия" през октомври. Софийската публика ще може да гледа постановката „Страст под брястовете“ на режисьора Денислав Янев, съобщиха от ръководството на културната институция.

Сюжетът на пиесата се фокусира върху семейството на силно религиозния и деспотичен фермер Ефрем Кебът. Останал на два пъти вдовец, той запълва живота си и този на тримата си синове с непосилен труд и напрежение относно полагаемото след време наследство. Така той копае невидими пропасти между членовете на семейството, повдигат завесата от театралната трупа. 

Новината за внезапната женитба на възрастния фермер с много по- младата от него и нуждаеща се от дом Абби изгонва по-големите синове на запад, като оставя най-малкият син Ибън сам да води битката за законното му право върху земята.

Трагически стр

Конкурсът „Разград – уловени мигове“ предизвиква младите фотографи. Това е 14-ото издание на фотоконкурса с подтема „Лицата на Разград“ и е насочено към учениците с интереси в областта на фотографията. Събитието е традиционно и е част от програмата на Община Разград по повод отбелязване на 28 януари – Денят на Разград, съобщиха от общинската администрация. Инициативата за фотоконкурса е на Община Разград и Центъра за ученическо техническо и научно творчество.

Право на участие имат ученици от трети до 12 клас, разпределени в четири възрастови групи. Всеки може да участва с до три снимки по обявената тема, като всяка от тях трябва да е авторска и да има заглавие. За участие се приемат само разпечатани във фотостудио на фотохартия или център за дигитални услуги черно-бели и цветни фотографии с формат А4. Фотоколажи не се приемат. Снимките трябв

Осемнадесет от най-характерните живописни творби на големия български художник Георги Трифонов ще бъдат показани в арт галерия Vejdi.

Откриването е на 12 септември, съобщават организаторите.

„Георги Трифонов е явление с покритие, което оставя  след себе си онези следи, формиращи паметта на историята за идните поколения“, казва Вежди Рашидов. 

„Той е многопластов творец – колкото голям художник, толкова и голям поет, той е майстор на рисунката, на сложните композиции, нежен и лиричен в поезията. Душата му е пълна с обич и проклятие. Още приживе той остави своя почерк в съвременното изкуство“, коментира Рашидов преди подреждането на експозицията.

Дългогодишно близко приятелство свързва двамата творци.

Георги Трифонов (1947-2011) е роден

С концерт на Симфоничния оркестър на БНР с диригент Константин Илиевски ще бъде официално открито 40-ото издание на Празниците на изкуствата „Аполония“ в Созопол тази вечер.

На сцената на Амфитеатър „Аполония“ със Симфоничния оркестър на БНР ще се изяви и Светлина Стоянова – мецосопран. Сред музикалните изпълнители, които ще зарадват публиката, са също Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Влади Ампов – Графа, Белослава и много други, отбелязват от екипа.

В програмата на фестивала днес е включено и представлението на Драматичен театър „Адриана Будевска“ „Кралицата на красотата“. Постановката на Боил Банов „Кралицата на красотата. Бившата мис на малкия град“ от Мартин Макдона е в памет на Борислав Чакринов (1961-2024), отбелязват от екипа на „Аполония“.

Форумът, включващ кон

Филмът „Хени. Приятелството – смисъл и спасение” ще бъде показан на международни и национални кинофестивали, съобщават от продуцентите от центъра за еврейско-българско сътрудничество „Алеф“.

Първата прожекция е на 24 август, във втория ден на Международния филмов фестивал „Любовта е лудост”,  а в средата на септември ще гостува и на фестивала „Златна роза”, организиран от Националния филмов център във Варна. 

Филмът е създаден по идея, вдъхновена от международния литературен ученически конкурс „Който спаси един човешки живот, спасява цяла вселена”, провеждан от „Алеф” в продължение на 11 поредни години.

Лентата, както и литературният конкурс,  е посветена на спасяването на бъл

На софийска сцена познаваме Кристофър Дюранг само от „Терапевти“. Има ли драматургични изненади в „Бебе на борда“?

София Бобчева: О, има. Той винаги изненадва с различни комедийни ходове. Тук има повече черен хумор, защото става въпрос за родителство, за бебета. Винаги, когато има бебе, хуморът става малко черен. Така че е малко по-различно, но неговият език си е същият, както и стилът, който аз много харесвам. Това е един страхотен американски комедиограф и много се радвам, че отново играя негов текст, и то пак с Боян Арсов.

Василена Радева: Кристофър Дюранг е много добър драматург, а в добрата драматургия винаги има изненади. Пиесата е пълна с обрати, което не е изненада за този автор. Но се надявам, че ще е изненада за публиката, която не е специалист по Дюранг. 

Защо „Бебе на борда“?

София Бобчева: Ами защото, както всичко е наред, изведнъж се появява бебето и започва да става опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно. 

Василена Радева: Защото винаги, когато се появи предизвикателство, става интересно. Раждането и отглеждането на едно дете, освен голяма радост, е и голямо предизвикателство. Затова този текст е много театрален. Мисля, че сме успели да предадем заложеното в драматургията – едновременно свежест и сериозност на тематиката. 

Може ли да се каже, че това представление е учебник за нещо?

София Бобчева: Може да се каже, че е учебник за това какво е родителството, колко смешен и нелеп може да бъде един човек, когато е в такава ситуация, и как всички хора сме така, и какви нелепи и смешни ситуации може да излязат, когато наистина не знаеш какво да правиш, особено когато ти е първо дете. Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща. 

Василена Радева: Шегуваме се, че това е учебник за всички грешки, които могат да се направят като млад родител. Определено не ми се иска публиката да идват тук като на урок. Напротив. Това, което предполага спектакълът, е публиката да се отпусне, а не да дойде, за да учи.

Не е ли малко зловещо, когато става въпрос за бебе, да има елементи на черен хумор?

Василена Радева: В черния хумор винаги има нещо зловещо, но в това е тръпката и предизвикателството. 

София Бобчева: Ако няма нещо зловещо в смешката, няма да е черен хумор. А е черен, защото и бебетата са намесени в тази малко зловещо-смешна история. 

Какъв не трябва да бъде младият родител?

Василена Радева: Не трябва да бъде някой, който не е той самият. Това е нещо, което всички родители научаваме – в един момент да се върнем към себе си, към собствената си личност и по този начин отглеждането на деца става много естествено. 

София Бобчева: Аз имам една реплика от спектакъла, която е отговор на въпроса – „Страшно е родителите да се притесняват за глупости, децата им да растат в страх. Нека бебето научи някои неща от собствен опит“ .Тоест, да падне, да се пребие и такива неща... Не е нужно да седиш отгоре му като майка орлица.

Как изглежда съвременният родител с бебе на борда?

София Бобчева: Аз си го представям накачулен с хиляда чанти. Има и такава сцена в спектакъла – майки на детска площадка. Интересна сцена, защото, колкото е реална, толкова е и абсурдна. Всъщност, всички неща, които играем, са реални ситуации, но изглеждат смешно отстрани. 

Василена Радева: Аз не бих направила обобщение, че нашите герои са типичните съвременни родители. Имаме доста екстравагантни герои, но това, което съвременният текст засяга, е много трескавата, бърза среда, в която живеем. И голямото предизвикателство е да си родител, професионалист и добър човек. 

Като млади родители и майки, какво беше откритието за вас в тази пиеса?

Василена Радева: Замислих се, защото аз припознавам всяка ситуация, дори всяка реплика, ако не в автобиографичен начин, то в близък начин – до ситуации, които са ми познати. Може би, откритието и най-голямото предизвикателство е чувството за хумор, с което се говори за наистина сериозни неща и за проблеми, които са страховете на всички родители. 

София Бобчева: Много ми беше интересно да работя с Василена Радева. Тя има три деца. Така че за мен това беше като уъркшоп за майчинство. Освен за пиесата, си говорихме и за родителството, така че имаше какво да попия, защото ми е малко трудно като човек, който за първи път има дете. 

Кое е по приятно – бавачка/режисьор или майка в живота?

Василена Радева: Не бих ги сравнила. И двете са много приятни.

София Бобчева: По-приятно, със сигурност, е майка в живота, колкото и да е трудно. И двете неща са много трудни, защото ролята ми изисква да пея, да подскачам, да танцувам. Когато се прибера вкъщи след тежка репетиция като бавачката и видя моето бебе, му се радвам много.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Съпруги бъркат мъжете си, слуги не познават господарите си
На 29 ноември е премиерата на „Комедия от грешки“. Представлението на театър „София“ ще се играе на сцената на „Театро отсам канала“, информират ...
Христо Божков: Това са майстори на четката, улавяли психологизма в образите
Изложби по повод годишнини от рождението на двама известни български художници бяха открити днес в Регионалния исторически музей (РИМ) във Враца. Първата е подредена в художествен ...
Дилиана Перфанов: Харесвам реализма, но за да стигна до него, първо рисувах комикси и илюстрации
Близо 20  картини представя в своята първа самостоятелна изложба 18-годишната Дилиана Перфанов във Велико Търново. В интервю дванайсетокласничката от Хуманитарната гимназия & ...
Виена отново е в ритъма на валса
Карнавалната традиция във Виена и до днес е жива. Всяка година в австрийската столица се провеждат повече от 450 бала, съобщи община Виена. Началото на балния сезон беше както вин ...
„Предстоящо откриване“ - театър на сенките 35 години след падането на Берлинската стена
Инсталацията „Предстоящо откриване“ е театър на сенките с горе-долу всичко, което се случва в нашите глави и в главите на много хора наоколо 35 години след падането на ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Антония Велева: Вярвам, че всеки може да се поучи за това как се обича България
Фотографска изложба "Босилеград преди и сега" и документалният филм "Твърди черупки" бяха представени тази вечер в Българския културно-информационен център в Скопие. „Вярвам ...
Рядка картина на Караваджо ще бъде показана за първи път в Рим
Рядка картина на Караваджо, изтерзания гений на светлосянката (киароскуро), ще бъде изложена за първи път в музей в Рим, който я е получил като изключителен заем от частна колекция ...
Димитър & Христо представят първия си албум с концерт
„Несломен“ е първият трак от новия албум на Димитър & Христо. В него се смесва вече утвърдения стил на дуета с малко по-неочаквано амплоа, информират от SingSong So ...
Шопен и Лист звучат в рецитал на Людмил Ангелов от „Европейски музикален фестивал“
Клавирен рецитал на Людмил Ангелов е следващото събитие от 24-тия „Европейски музикален фестивал“ в София. На 30 ноември пианистът излиза на сцената на зала „Бълг ...
Съпруги бъркат мъжете си, слуги не познават господарите си
На 29 ноември е премиерата на „Комедия от грешки“. Представлението на театър „София“ ще се играе на сцената на „Театро отсам канала“, информират ...
Тикер в 14:00 ч.
Фотографска изложба "Босилеград преди и сега" и документалният филм "Твърди черу ...
Начало Калейдоскоп
2645
Калейдоскоп

Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща

Опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно.Така актрисата София Бобчева описва случващото се на сцената на Народния театър в постановката „Бебе на борда“.

| 16 Септември 2024, 15:16 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща
Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща
Снимка © DFA

Опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно. Така актрисата София Бобчева описва случващото се на сцената на Народния театър в постановката „Бебе на борда“. Кристофър Дюранг (1949-2024) е автор на тази зловещо-смешна история с елементи на черен хумор.

„Мисля, че сме успели да предадем заложеното в драматургията – едновременно свежест и сериозност на тематиката“, казва режисьорът Василена Радева. „Шегуваме се, че това е учебник за всички грешки, които могат да се направят като млад родител. Определено не ми се иска публиката да идват тук като на урок. Напротив. Това, което предполага спектакълът, е публиката да се отпусне, а не да дойде, за да учи“, допълва тя. 

Алеята на будителите в Караманово се обогати с още една фигура, съобщи главният специалист по „Връзки с обществеността“ в Община Ценово Марий Пейчев. 

Той уточни, че своето място в нея е заел д-р Петър Берон, който е седмата историческа личност, която може да бъде видяна там. В най-скоро време до фигурата на автора на „Рибния буквар“ ще застане и Васил Априлов. Идеята за създаването на Алея на будителите принадлежи на секретаря на читалищното настоятелство в Караманово Петя Герасимова. 

„Това са личности, които са доказали, че българският дух и духовност трябва да продължат да живеят през годините.  И в днешното неспокойно време имаме нужда от нови будители, които да разпалват искриците на любовта към книгите и познанието“, каза тя. 

Припомняме, че точно преди 24 май, атракцията, в която има и копия на Вас

Сандански ще бъде домакин на събитие, посветено на изобразителното изкуство, музиката и словото. Това каза Албена Бугаринова от пресцентъра на Общинската администрация.

Проявата, която ще продължи пет дни, протича под надслова "Есенни вечери на изкуствата 2024". 

Есенните вечери ще бъдат открити на 16 октомври в читалищна библиотека "Петър Караангов", поясниха от общината.

В началото на събитието е предвидено представяне на детската поредица на доктор Надежда Савова-Григорова "Приключенията на НадЕжко, таралежът хлебар без граници".

Детската поредица е избрана за акцент в проявата, защото съдържа полезни и поучителни истории, които целят възпитаването на добродетели в децата, добавиха от пресцентъра на Община Сандански.

Обща изложба на Георги Янков, Трейси Емин и Пол Бени е подредена в столичната One Gallery.

Експозицията е озаглавена „Срещу времето“ и продължава до 4 септември, съобщават домакините на събитието.  

„Времето е основен аспект на нашето съществуване и неизменен спътник в живота ни. То ни предоставя рамката, в която живеем, работим и се развиваме. Въпреки това времето често се възприема като враг - непрекъснато напомнящо ни за собствената ни смъртност, за неизбежността на промяната и за бързото изчезване на моменти, които искаме да задържим завинаги“, казва кураторът Десислава Зафирова.
 
По думите й изобилието може да бъде илюзия, която ни кара да мислим, че щастието е пряко свързано с количеството на материалните неща или преживяванията, които натрупваме. „Потребителската култура често ни подтиква към стремеж за повече - от последния модел на смартфон

Саво Вълчев и племенницата му Петра Цоновска подреждат обща изложба. Експозицията ще бъде изложена от 17 до 25 октомври в столичната галерия „Абсент“. 

„Две поколения художници в семейството показват различни теми и техники в акварела. Това, което ги свързва обаче, е безспорният талант и лекотата, с която се изразяват в тази техника. Не знаем дали талантът се предава по наследство, но любовта към акварела - със сигурност“, казват от екипа.

Петра Цоновска е родена през 1990 г. в гр. София. През 2015 г. завършва Национална художествена академия, специалност „Стенопис“, при проф. Боян Добрев. Покрай своя дядо – Сава Цоновски, от малка се запознава и изучава техниката на акварела. След завършването си се отдава на акварела и продължава да го изучава. Участва в общи изложби.

/ВСР

Изложба с творби на Георги Трифонов бе открита тази вечер в галерия Vejdi. Идеята за експозицията „Пътят“ била на Вежди Рашидов, който се заел с подреждането и организацията на 18-те платна.

„Ако кажа, че това е един от малкото ми добре приятели, няма да излъжа. Още от Художествената гимназия по някаква причина се обикнахме“, разказа Вежди Рашидов. 

Много отдавна започнахме да си вярваме. И не за друго - защото всеки поотделно носи свой свят. Много развито мислене, различни работа, а страшно близки по магнетизъм. Това е някаква магия. Ние не искахме да си подражаваме, защото всеки беше различен, но си допадахме. Специално Гошо е един сложен човек, един особен космос, с особен характер и страшно нежен човек, подчерта Рашидов.

„Гошо е един от най-добрите български рисувачи. Не се е родил още такъв рисувач, майстор на линията. Ед

Освен София Бобчева - в ролята на бавачката, в представлението участват актьорите Илиана Коджабашева, както и Мартина Пенева и Боян Арсов – като млади родители.

„Не бих направила обобщение, че нашите герои са типичните съвременни родители. Имаме доста екстравагантни герои, но това, което съвременният текст засяга, е много трескавата, бърза среда, в която живеем. И голямото предизвикателство е да си родител, професионалист и добър човек“, казва Василена Радева. И тя, и София Бобчева отскоро си имат бебета, като за режисьорката това е трето дете. „Откритието и най-голямото предизвикателство в представлението е чувството за хумор, с което се говори за наистина сериозни неща и за проблеми, които са страховете на всички родители“, посочва Радева. 

Драматичният театър в Търговище ще гостува на сцената на театър "Българска армия" през октомври. Софийската публика ще може да гледа постановката „Страст под брястовете“ на режисьора Денислав Янев, съобщиха от ръководството на културната институция.

Сюжетът на пиесата се фокусира върху семейството на силно религиозния и деспотичен фермер Ефрем Кебът. Останал на два пъти вдовец, той запълва живота си и този на тримата си синове с непосилен труд и напрежение относно полагаемото след време наследство. Така той копае невидими пропасти между членовете на семейството, повдигат завесата от театралната трупа. 

Новината за внезапната женитба на възрастния фермер с много по- младата от него и нуждаеща се от дом Абби изгонва по-големите синове на запад, като оставя най-малкият син Ибън сам да води битката за законното му право върху земята.

Трагически стр

Конкурсът „Разград – уловени мигове“ предизвиква младите фотографи. Това е 14-ото издание на фотоконкурса с подтема „Лицата на Разград“ и е насочено към учениците с интереси в областта на фотографията. Събитието е традиционно и е част от програмата на Община Разград по повод отбелязване на 28 януари – Денят на Разград, съобщиха от общинската администрация. Инициативата за фотоконкурса е на Община Разград и Центъра за ученическо техническо и научно творчество.

Право на участие имат ученици от трети до 12 клас, разпределени в четири възрастови групи. Всеки може да участва с до три снимки по обявената тема, като всяка от тях трябва да е авторска и да има заглавие. За участие се приемат само разпечатани във фотостудио на фотохартия или център за дигитални услуги черно-бели и цветни фотографии с формат А4. Фотоколажи не се приемат. Снимките трябв

Осемнадесет от най-характерните живописни творби на големия български художник Георги Трифонов ще бъдат показани в арт галерия Vejdi.

Откриването е на 12 септември, съобщават организаторите.

„Георги Трифонов е явление с покритие, което оставя  след себе си онези следи, формиращи паметта на историята за идните поколения“, казва Вежди Рашидов. 

„Той е многопластов творец – колкото голям художник, толкова и голям поет, той е майстор на рисунката, на сложните композиции, нежен и лиричен в поезията. Душата му е пълна с обич и проклятие. Още приживе той остави своя почерк в съвременното изкуство“, коментира Рашидов преди подреждането на експозицията.

Дългогодишно близко приятелство свързва двамата творци.

Георги Трифонов (1947-2011) е роден

С концерт на Симфоничния оркестър на БНР с диригент Константин Илиевски ще бъде официално открито 40-ото издание на Празниците на изкуствата „Аполония“ в Созопол тази вечер.

На сцената на Амфитеатър „Аполония“ със Симфоничния оркестър на БНР ще се изяви и Светлина Стоянова – мецосопран. Сред музикалните изпълнители, които ще зарадват публиката, са също Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Влади Ампов – Графа, Белослава и много други, отбелязват от екипа.

В програмата на фестивала днес е включено и представлението на Драматичен театър „Адриана Будевска“ „Кралицата на красотата“. Постановката на Боил Банов „Кралицата на красотата. Бившата мис на малкия град“ от Мартин Макдона е в памет на Борислав Чакринов (1961-2024), отбелязват от екипа на „Аполония“.

Форумът, включващ кон

Филмът „Хени. Приятелството – смисъл и спасение” ще бъде показан на международни и национални кинофестивали, съобщават от продуцентите от центъра за еврейско-българско сътрудничество „Алеф“.

Първата прожекция е на 24 август, във втория ден на Международния филмов фестивал „Любовта е лудост”,  а в средата на септември ще гостува и на фестивала „Златна роза”, организиран от Националния филмов център във Варна. 

Филмът е създаден по идея, вдъхновена от международния литературен ученически конкурс „Който спаси един човешки живот, спасява цяла вселена”, провеждан от „Алеф” в продължение на 11 поредни години.

Лентата, както и литературният конкурс,  е посветена на спасяването на бъл

Преводът на „Бебе на борда“ е на Любов Костова, сценограф и костюмограф е Борис Далчев, композитор – Емилиян Гацов-Елби, хореограф – Марион Дърова, видеограф – Теодор Киряков, а вокален педагог – Гьорги Георгиев-Анитка. Драматург е Майя Праматарова.

Режисьорът Василена Радева и актрисата София Бобчева , в разговор с Даниел Димитров – за драматургичните изненади в „Бебе на борда“, за представлението като учебник за родителство и за черния хумор в темата, за съвременния родител и какъв не трябва да бъде той.

На софийска сцена познаваме Кристофър Дюранг само от „Терапевти“. Има ли драматургични изненади в „Бебе на борда“?

София Бобчева: О, има. Той винаги изненадва с различни комедийни ходове. Тук има повече черен хумор, защото става въпрос за родителство, за бебета. Винаги, когато има бебе, хуморът става малко черен. Така че е малко по-различно, но неговият език си е същият, както и стилът, който аз много харесвам. Това е един страхотен американски комедиограф и много се радвам, че отново играя негов текст, и то пак с Боян Арсов.

Василена Радева: Кристофър Дюранг е много добър драматург, а в добрата драматургия винаги има изненади. Пиесата е пълна с обрати, което не е изненада за този автор. Но се надявам, че ще е изненада за публиката, която не е специалист по Дюранг. 

Защо „Бебе на борда“?

София Бобчева: Ами защото, както всичко е наред, изведнъж се появява бебето и започва да става опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно. 

Василена Радева: Защото винаги, когато се появи предизвикателство, става интересно. Раждането и отглеждането на едно дете, освен голяма радост, е и голямо предизвикателство. Затова този текст е много театрален. Мисля, че сме успели да предадем заложеното в драматургията – едновременно свежест и сериозност на тематиката. 

Може ли да се каже, че това представление е учебник за нещо?

София Бобчева: Може да се каже, че е учебник за това какво е родителството, колко смешен и нелеп може да бъде един човек, когато е в такава ситуация, и как всички хора сме така, и какви нелепи и смешни ситуации може да излязат, когато наистина не знаеш какво да правиш, особено когато ти е първо дете. Просто няма как да не ти се случат точно такива абсурдни и смешни неща. 

Василена Радева: Шегуваме се, че това е учебник за всички грешки, които могат да се направят като млад родител. Определено не ми се иска публиката да идват тук като на урок. Напротив. Това, което предполага спектакълът, е публиката да се отпусне, а не да дойде, за да учи.

Не е ли малко зловещо, когато става въпрос за бебе, да има елементи на черен хумор?

Василена Радева: В черния хумор винаги има нещо зловещо, но в това е тръпката и предизвикателството. 

София Бобчева: Ако няма нещо зловещо в смешката, няма да е черен хумор. А е черен, защото и бебетата са намесени в тази малко зловещо-смешна история. 

Какъв не трябва да бъде младият родител?

Василена Радева: Не трябва да бъде някой, който не е той самият. Това е нещо, което всички родители научаваме – в един момент да се върнем към себе си, към собствената си личност и по този начин отглеждането на деца става много естествено. 

София Бобчева: Аз имам една реплика от спектакъла, която е отговор на въпроса – „Страшно е родителите да се притесняват за глупости, децата им да растат в страх. Нека бебето научи някои неща от собствен опит“ .Тоест, да падне, да се пребие и такива неща... Не е нужно да седиш отгоре му като майка орлица.

Как изглежда съвременният родител с бебе на борда?

София Бобчева: Аз си го представям накачулен с хиляда чанти. Има и такава сцена в спектакъла – майки на детска площадка. Интересна сцена, защото, колкото е реална, толкова е и абсурдна. Всъщност, всички неща, които играем, са реални ситуации, но изглеждат смешно отстрани. 

Василена Радева: Аз не бих направила обобщение, че нашите герои са типичните съвременни родители. Имаме доста екстравагантни герои, но това, което съвременният текст засяга, е много трескавата, бърза среда, в която живеем. И голямото предизвикателство е да си родител, професионалист и добър човек. 

Като млади родители и майки, какво беше откритието за вас в тази пиеса?

Василена Радева: Замислих се, защото аз припознавам всяка ситуация, дори всяка реплика, ако не в автобиографичен начин, то в близък начин – до ситуации, които са ми познати. Може би, откритието и най-голямото предизвикателство е чувството за хумор, с което се говори за наистина сериозни неща и за проблеми, които са страховете на всички родители. 

София Бобчева: Много ми беше интересно да работя с Василена Радева. Тя има три деца. Така че за мен това беше като уъркшоп за майчинство. Освен за пиесата, си говорихме и за родителството, така че имаше какво да попия, защото ми е малко трудно като човек, който за първи път има дете. 

Кое е по приятно – бавачка/режисьор или майка в живота?

Василена Радева: Не бих ги сравнила. И двете са много приятни.

София Бобчева: По-приятно, със сигурност, е майка в живота, колкото и да е трудно. И двете неща са много трудни, защото ролята ми изисква да пея, да подскачам, да танцувам. Когато се прибера вкъщи след тежка репетиция като бавачката и видя моето бебе, му се радвам много.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Съпруги бъркат мъжете си, слуги не познават господарите си
Христо Божков: Това са майстори на четката, улавяли психологизма в образите
Дилиана Перфанов: Харесвам реализма, но за да стигна до него, първо рисувах комикси и илюстрации
Виена отново е в ритъма на валса
„Предстоящо откриване“ - театър на сенките 35 години след падането на Берлинската стена
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Антония Велева: Вярвам, че всеки може да се поучи за това как се обича България
Творчески отражения
Рядка картина на Караваджо ще бъде показана за първи път в Рим
Под прожектора
Димитър & Христо представят първия си албум с концерт
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.